Do kompilacji cross-platformowych aplikacji i bibliotek możemy użyć środowiska MSYS2 dla systemu Windows. Jego instalator możemy pobrać z poniższej strony: https://sourceforge.net/projects/msys2/files/latest/download
Po instalacji otwieramy shell i wydajemy komendę:
pacman -Syuu
Zaktualizuje ona zainstalowane pakiety.
Po każdorazowym wykonaniu powyższej komendy zamykamy okno terminala krzyżykiem (nie należy tego robić komendą "exit") a następnie ponownie je otwieramy i ponownie wykonujemy powyższą komendę.
Robimy tak aż nie będzie już żadnej aktualizacji do zainstalowania.
Instalacja pakietów deweloperskich:
pacman -S --needed base-devel mingw-w64-i686-toolchain mingw-w64-x86_64-toolchain git subversion mercurial mingw-w64-i686-cmake mingw-w64-x86_64-cmake
Wylistowanie pełnych nazw możliwych do zainstalowania bibliotek:
pacman -Ss SDL2
Zainstalowanie pakietu:
pacman -Sy mingw64/mingw-w64-x86_64-SDL2
Zainstalowanie pozostałych potrzebnych paietów biblioteki SDL2:
pacman -Sy mingw64/mingw-w64-x86_64-SDL2_image
pacman -Sy mingw64/mingw-w64-x86_64-SDL2_ttf
pacman -Sy mingw64/mingw-w64-x86_64-SDL2_mixer
Instalacja pakietu GLEW:
pacman -Sy mingw64/mingw-w64-x86_64-glew
Kompilacja programu w opengl i sdl2:
gcc -o snow snow.c ../render_text.c ../shaders.c ../utils_graphics.c -lmingw32 -lSDL2main -lSDL2 -lSDL2_image -lopengl32 -lglu32 -lglew32 -lm