Laboratorium Komputerowe Progmar
Marcin Załęczny

Na stronie używamy cookies. Korzystając z witryny wyrażasz zgodę na ich wykorzystywanie.      Zamknij

Jak skompilować źródła linuksowe pod Windowsem

Do kompilacji cross-platformowych aplikacji i bibliotek możemy użyć środowiska MSYS2 dla systemu Windows. Jego instalator możemy pobrać z poniższej strony: https://sourceforge.net/projects/msys2/files/latest/download

Po instalacji otwieramy shell i wydajemy komendę: pacman -Syuu
Zaktualizuje ona zainstalowane pakiety.
Po każdorazowym wykonaniu powyższej komendy zamykamy okno terminala krzyżykiem (nie należy tego robić komendą "exit") a następnie ponownie je otwieramy i ponownie wykonujemy powyższą komendę. Robimy tak aż nie będzie już żadnej aktualizacji do zainstalowania.

Instalacja pakietów deweloperskich: pacman -S --needed base-devel mingw-w64-i686-toolchain mingw-w64-x86_64-toolchain git subversion mercurial mingw-w64-i686-cmake mingw-w64-x86_64-cmake

Wylistowanie pełnych nazw możliwych do zainstalowania bibliotek: pacman -Ss SDL2

Zainstalowanie pakietu: pacman -Sy mingw64/mingw-w64-x86_64-SDL2

Zainstalowanie pozostałych potrzebnych paietów biblioteki SDL2: pacman -Sy mingw64/mingw-w64-x86_64-SDL2_image
pacman -Sy mingw64/mingw-w64-x86_64-SDL2_ttf
pacman -Sy mingw64/mingw-w64-x86_64-SDL2_mixer

Instalacja pakietu GLEW: pacman -Sy mingw64/mingw-w64-x86_64-glew

Kompilacja programu w opengl i sdl2: gcc -o snow snow.c ../render_text.c ../shaders.c ../utils_graphics.c -lmingw32 -lSDL2main -lSDL2 -lSDL2_image -lopengl32 -lglu32 -lglew32 -lm